یزدفردا: در روزهایی که تمام نگاه جامعه ورزش استان به نتایج تیم چادرملو در راه صعود به لیگ برتر فوتبال ایران است، دو دختر یزدی اعزامی به مسابقات دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا در دو ماده هفتگانه و پرش سه گام بر سکوی نخست ایستادند و قهرمان شدند.

به گزارش یزدفردا: تیم ملی دوومیدانی جمهوری اسلامی در حالی به پنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی غرب آسیا اعزام شد که در این تیم اعزامی نام‌های «فاطمه محیطی زاده»، «مریم کاظمی» و «سمیرا کردعلی»، سه دوومیدانی کار یزدی نیز به چشم می‌خورد.  

در جریان برگزاری این مسابقات «فاطمه محیطی زاده» قهرمان نام آشنا ورزش بانوان استان در ماده هفتگانه با کسب ۵٢۴٩ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای این مسابقات را برای کاروان ورزشی ایران و ورزش استان یزد به ارمغان آورد.

هم چنین «مریم کاظمی» در ماده پرش سه گام توانست با ثبت رکورد ۱۲/۸۲ متر به مقام قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

کاظمی ضمن اینکه رکورد فضای باز خود را ۲۳ سانتی‌متر ارتقا داد، سومین رکورد برتر تاریخ پرش سه گام را به ثبت رساند، و حالا تنها ۶ سانتی متر تا دومین رکورد برتر ایران و ۴۱ سانتی متر با رکورد ملی فاصله دارد.  

پیش از این نیز در روزهای ابتدایی این مسابقات در ماده پرش با نیزه «سمیرا کردعلی» با عبور از مانع ٣.۴٠ متر به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

دختران دوومیدانی کار در گرمای ۵۰ درجه شهر بصره کشور عراق با حریفان خود به رقابت پرداختند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا